Gezonde voeding en supplementen als je veel sport - Mediko Sport
302
post-template-default,single,single-post,postid-302,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Gezonde voeding en supplementen als je veel sport

Gezonde voeding en supplementen als je veel sport

Sport je regelmatig? Dan zie je waarschijnlijk veel mensen rondlopen met proteïneshakes en allemaal andere supplementen. Deze supplementen kunnen goed zijn voor spierherstel, energie en nog veel meer, maar hoe weet je precies wat je nodig hebt en wat het allemaal doet? Dit artikel geeft je wat meer informatie over wat handig kan zijn voor de verschillende soorten workouts.

Wat heb je nodig

Voordat je begint met het bestellen van allemaal supplementen is het verstandig om er eerst achter te komen wat je precies nodig hebt. Een persoon die één keer per week sport heeft geen extreme eiwitshakes nodig. Het belangrijkste onderdeel van sporten zijn de calorieën, deze verbrandt je namelijk om spieren te kweken, indien je niet genoeg eet is het wellicht handig om een weight-gainer te bestellen om daarmee nog die extra calorieën mee binnen te krijgen.

Hoeveelheden

Hoeveelheden zijn ook erg belangrijk als je voeding of supplementen inneemt, denk er daarbij bijvoorbeeld aan dat er wordt aangeraden om 1,5 tot 2 gram proteïne per kilogram van je lichaamsgewicht in te nemen. Er wordt beweert dat te veel proteïne een overbelasting in de nieren kan veroorzaken. Te veel calorieën die niet verbrand worden zorgen er (vanzelfsprekend) voor dat je lichaamsvet creëert, dit is voor vele sporters het tegenovergestelde van wat ze willen. Buiten de supplementen om is het belangrijk dat je veel varieert met de voeding die je binnen krijgt maar het is vooral belangrijk om genoeg te eten, dit heeft niet alleen betrekking tot de calorieën maar ook de verschillende vitamines en mineralen. Je wilt natuurlijk het beste uit jezelf kunnen halen!
Hopelijk heeft dit artikel je wat meer geleerd over wat je wel en niet moet doen op het gebied van voeding en supplementen als je bezig bent met sporten.

No Comments

Post A Comment